Snelle en onderhoudsvrije website voor dermatoscopie.nl

bevorderen van dermatoscopie in de huisartsenpraktijk

Maartje kijkt altijd elke week op het zoekwoord ‘dermatoscopie’ in Google of er nieuwe ontwikkelingen zijn en nu zag ze dat haar boek op mijn website op 1 in Google terecht is gekomen (na de advertenties dan). Hoe heb je dat zo snel geïndexeerd? 

Natuurlijk is er niet veel concurrentie op het zoekwoord maar ze vond het wel opmerkelijk! Ze vroeg welke software ik gebruik voor mijn website. Ze is namelijk bezig om haar website te vernieuwen en aan het oriënteren op de mogelijkheden. Ze wil graag weten wat ik hierin voor haar kan beteken.

Nieuwe website voor dermatoscopie.nl

Hoe werkt de ranking in Google?

Ik vertelde haar dat je ranking in Google is opgebouwd uit meerdere factoren:

  1. Een grote factor daarvan is snelheid, dus schone code. En mobiel vriendelijk en snel. Dat krijg je door het systeem wat je gebruikt voor je website.
  2. Waarde toevoegen
    • Door waardevolle tekst te schrijven die over het zoekwoord gaat
    • De H1, H2 en H3 titels te gebruiken
    • Door externe en interne links te gebruiken zowel van binnen naar buiten(bijv mijn link naar jouw website) als van buiten naar binnen (bijv social media)
    • Door niet alleen tekst maar ook relevante afbeeldingen (of andere media) te gebruiken en die te optimaliseren (bestandsnaam, alt tekst)
    • Door clicks via Google te krijgen, als iemand op jouw resultaat klikt en vervolgens lang op de pagina blijft vind Google het een waardevol resultaat. Mensen bezighouden op de pagina is dus altijd een goed idee. Dus of met langere teksten maar ook bijvoorbeeld door een video aan te bieden op de pagina.
    • Door je website regelmatig aan te vullen of aan te passen, is de content weer nieuw.

We spraken af om even te bellen. Tijdens dit gesprek heb ik goed doorgevraagd wat ze precies zoekt voor haar website. Waar moet het aan voldoen? Voor wie is het?

Uitgebreid advies voor jouw website

Na afloop maakte ik een verslag van het gesprek om geen informatie verloren te laten gaan en eventueel spraakverwarring te voorkomen inclusief een uitgewerkt advies:

  • Een zoekwoordenonderzoek, hieruit komt de informatie die sowieso op je website terug moet komen.
  • Een SEO check van haar bestaande website met de opvallendheden.
  • Mijn persoonlijke advies voor haar website.

Daarnaast stuurde ik haar een demo video van Mach3Blocks, het systeem wat ik adviseerde.

Maartje had nog wat vragen: wat er allemaal bij hoorde en of alle functies van haar bestaande website ook mogelijk zijn met de nieuwe website. En hoe de samenwerking er concreet uit zou zien. Ik gaf haar per mail uitleg. We spraken af om na het weekend te bellen, zo kon ze nog even laten bezinken wat ik allemaal had geadviseerd.

Hoe ziet een stok achter de deur gesprek er uit?

We bespraken de punten van mijn advies zodat Maartje aan de slag kon met het maken van de juiste inhoud voor de website. Om een goed beeld te creëren van de opbouw van de pagina’s maakte ik voor haar een voorbeeld verkooppagina die ze als opzet kon gebruiken voor de pagina’s met haar producten.

Elke week belden we om de voortgang te bespreken.

  • Globale opzet van pagina's klaarzetten, zodat Maartje een goed beeld had van welke inhoud nog gemaakt moest worden. 
  • Welke inhoud kan ik overnemen van de bestaande website?
  • Pagina’s waarvan de teksten klaar waren zette ik op.
  • Waarnodig gaf ik terugkoppeling op de geschreven inhoud.
  • Uitleg over het systeem zodat ze zelf een blog kon aanmaken en teksten & afbeeldingen kon aanpassen.

Duidelijke indeling voor de website en puntje op de i

Daarnaast maakten we op de website een gedeelte Kennis delen. Bestaande weggevers kregen een fris jasje en zijn nu zichtbaar op één plek. Alle versnipperde informatie over dermatoscopie is nu te vinden in de uitgebreide blogs. De mogelijkheden van het platform zijn nu te zien door middel van een demo video. 

Welke blogs dit werden is gebaseerd op de analytics van haar bestaande website. Wat werd goed bekeken? Dit leverde verrassende resultaten op. De inhoud hiervan heeft Maartje ge-update en uitgebreid.

Het bestaande zoekverkeer blijft behouden door een 301-redirect toe te voegen en een persoonlijk 401 pagina (pagina niet gevonden) te maken, mochten we toch iets over het hoofd gezien hebben.

Verder stelde ik van elke pagina de meta teksten in en checkte of de H1, H2 en H3 titels toegewezen waren op de titels die wij belangrijk vinden. Als laatste checkte ik de namen van de gebruikte afbeeldingen en of de alt-teksten hiervan allemaal waren ingevuld.

Toen we klaar waren om de website online te zetten, keek ik met haar mee naar het instellen van de dns records. Het lastigste daaraan is dat je moet wachten tot het zover is, maximaal 24 uur. Mach3Blocks geeft weer of de instellingen goed staan, daar kan je in ieder geval checken of alles klopt na een aantal uur. 

Mach3Blocks geeft aan of de DNS instellingen goed zijn ingesteld.

Maar voordat iedereen je website ziet, kan het even duren, wachten duurt lang. Maartje was blij dat ze bezoek kreeg, want toen die eenmaal weg was. Was alles in orde!

Kijk wat Maartje zelf over onze samenwerking zegt.

Maartje Spit van Spico e-ducatie

"Mijn website was ooit uit een hobby ontstaan maar dat voldeed niet meer. Ook miste er een duidelijk structuur en samenhang met mijn andere sites. Monique bracht helderheid en nam hierin de leiding om de oude website compleet in een nieuw jasje te steken. Ik heb nu een mooie, overzichtelijke en snelle website met een duidelijke en logische structuur.

De samenwerking verliep heel goed, ik kon altijd met vragen bij Monique terecht en de wekelijkse telefonische afspraken waren voor mij echt een stok achter de deur zodat ik makkelijk binnen het nieuwe design de juiste content kon aanleveren. Daarbij heeft Monique niet alleen op het design gelet maar ook op de inhoud waarbij zij verbeter suggesties deed.

Een meerwaarde vond ik echt dat Monique goed thuis is in het optimaliseren van de site zodat je ook goed gevonden wordt in Google. Dus zowel grafisch, inhoudelijk en SEO technisch heel goed. Ook heeft ze mij geleerd om zelf dingen aan te passen indien nodig en nieuwe grafische items gemaakt als download op de site. Ze is behulpzaam, doortastend en een fijn persoon om mee samen te werken.“

Maartje Spit - dermatoscopie.nl

Mach3Blocks website met meer inhoud

Wil jij ook een complete website met meer inhoud?

Ik adviseerde Maartje een website met meer inhoud. Op basis van de oude website en mijn advies hebben we de inhoud en indeling van de website bepaald. Ze maakte zelf haar teksten en leverde beeld aan.  Ik zorgde voor het ontwerp en zette te basis op. Maartje gaf correcties aan, latere aanvullingen doet zij zelf. Een website is immers nooit klaar.

Vormenbrouwer (Monique) is grafisch vormgever én webdesigner die, met oog voor detail, heldere ontwerpen maakt met sterke inhoud. 

Heb je een logo, huisstijl, nieuwe website of infographic nodig? Ik brainstorm samen met jou en geef een persoonlijk advies.

Vormenbrouwer

Villapark 27, 7631 BG Ootmarsum
06 - 42 49 14 49 
monique@vormenbrouwer.nl

KvK nr: 73604569
BTW nr: NL001630905B65
Privacyverklaring

Deze website maakt gebruik van functionele en analytische cookies. Bekijk de privacyverklaring.

Sluiten