Monique van der Vorm
13 april 2020, 4 minuten leestijd
Zeg eens eerlijk, neem jij gelijk contact met iemand op via social media? Of kijk je altijd eerst even op de website? Precies, dat dacht ik al... daarom laat ik je in dit artikel zien wat de toegevoegde waarde van een website is.
Je kunt offline en online klanten werven. Online is met name interessant als mensen jouw zoeken. Meestal zoeken opdrachtgevers eerst op diverse platformen en websites naar een geschikt(e) persoon/bedrijf. Daarom is online vindbaarheid belangrijk.
Veel startende zzp’ers gebruiken social media in plaats van een website. Denk aan alleen een Instagram account, Facebook pagina of LinkedIn profiel. Het is natuurlijk een stuk professioneler als je vervolgens doorklikt naar jouw website voor meer informatie.
Als je nog niet precies weet wat je gaat doen, is het toch goed om iets over jezelf en jouw vaardigheden te schrijven. Een website kan je altijd wijzigen.
Als je voor vaste opdrachtgevers werkt, is het altijd goed om website als back-up te hebben. Stel je voor dat je opdrachtgever ineens voor iemand anders kiest, de branche veranderd, of jij van branche verandert, dat kan natuurlijk ook. Zorg dat je te vinden bent en tussen de zoekresultaten van potentiële opdrachtgevers verschijnt.
Als je alleen op social media te vinden bent. Wat doe je dan als bepaalde social media ineens minder populair worden? Heb je dan al je content voor niets gemaakt? Gebruik social media als verlengstuk van je website. Met social media heb je een groot bereik en heb je toegang tot veel potentiële opdrachtgevers. Het is professioneel als je vervolgens linkt naar jouw website. Zie je website als een spinnenweb. Deel juist de content van je website op social media.
Elk social media platform heeft zijn eigen voordelen, maar jij wil jezelf van je beste kant laten zien zonder beperkingen. Social media is een mooie aanvulling op je website om contact te maken met jouw doelgroep.
Naast het voordeel dat je op je website jouw eigen huisstijl kan laten zien, zit je met een website niet vast aan algoritmes en regels die continu veranderen. Via Google Analytics kun je jouw hele website analyseren en vervolgens optimaliseren. Op social media zijn de mogelijkheden voor het optimaliseren van je social media voor Google beperkt.
Bedenk dat alle informatie die je toont op je website er voor kan zorgen dat je minder tijd kwijt bent aan mailen of bellen. Door op je website antwoord te geven op de vragen die klanten aan je stellen, zorg je ervoor dat er vooraf zo min mogelijk onduidelijkheden zijn. Door bijvoorbeeld richtprijzen te communiceren weten potentiële klanten al waar ze aan toe zijn. Over sommige onderwerpen kun je blogs schrijven. De link naar die blog kun je delen op social media of in een mail als er een vraag over is. Zo bespaar je tijd.
Een website is meer dan een digitaal visitekaartje. Je laat zien wie jij bent en waar je goed in bent. Een website geeft jou ook de mogelijkheid om gemaakt werk, voorbeelden en ervaringen te laten zien. Anders dan een visitekaartje, laat je potentiële opdrachtgevers zien wat jou uniek maakt en dat jij geschikt bent voor de opdracht!
Ik help ondernemers met het maken van heldere ontwerpen en websites met sterke inhoud. Dit doe ik voornamelijk met het maken van websites die altijd up-to-date en veilig zijn.
Vormenbrouwer (Monique) is grafisch vormgever én webdesigner die, met oog voor detail, heldere ontwerpen maakt met sterke inhoud.
Heb je een logo, huisstijl, nieuwe website of infographic nodig? Ik brainstorm samen met jou en geef een persoonlijk advies.
Smithuisstraat 29, 7631 GE Ootmarsum
06 - 42 49 14 49
monique@vormenbrouwer.nl
KvK nr: 73604569
BTW nr: NL001630905B65
Privacyverklaring
Algemene Voorwaarden
Deze website maakt gebruik van functionele en analytische cookies. Bekijk de privacyverklaring.