Vormgeving handboek Dermatoscopie voor gevorderden

voor behandelaars in de huisartsenpraktijk

Stapel boeken Dermatoscopie voor gevorderden, Maartje Spit

Nadat ik Maartje hielp met de vormgeving voor haar basisboek dermatoscopie en vervolgens met haar website, heeft zij in de tussentijd niet stilgezeten. Ze werkte haar cursus dermatoscopie voor gevorderden uit, waarvoor al mensen op de wachtlijst stonden. Of ik mee kon denken wat ze de deelnemers van haar nieuw cursus kon geven.

Nu voel ik me inmiddels een beetje schuldig. Ik wil Maartje niet steeds opzadelen met meer werk, maar daar lijkt het wel op. Grappig om te zien, dat we stiekem een beetje op elkaar lijken. Als je het doet, doe je het goed.

En zo kwamen we tijdens ons gesprek tot de conclusie dat een vervolg op het eerste boek het meest logisch zou zijn. Dus een tweede boek 'Dermatoscopie voor gevorderden'.

Opmaak boek Dermatoscopie voor gevorderden

Na ons gesprek ging ze aan de slag met het samenstellen van het boek. In de tussentijd maakte ik alvast de omslag voor haar boek, zodat ze dit al in haar marketing kon gebruiken.

Dit tweede boek, het vervolg op het het basisboek dermatoscopie, is voor behandelaars in de huisartsenpraktijk die de basisbeginselen van dermatoscopie al beheersen, maar hun dermatoscopievaardigheden naar een hoger niveau willen brengen.

Sommige moedervlekken blijven lastig om te beoordelen. Bijvoorbeeld omdat ze op een bijzondere plek van het lichaam zitten zoals in het gezicht, op de voetzolen of de lippen. Of omdat ze verschijnen op een bepaalde leeftijd, of heel weinig of juist veel pigment bevatten.

Toen Maartje alles had uitgeschreven en beeldmateriaal had verzameld, deed ik de opmaak van het boek

Een spread uit het boek Dermatoscopie voor gevorderden

Slim corrigeren scheelt tijd

We wilden dit keer tijdswinst behalen met het corrigeren van het boek. Dus spraken we af dat Maartje dit via de correcties in Adobe Acrobat zou doen. Dit maakte het voor mij een stuk makkelijker om de correcties door te voeren in de tekst.

En dan hoor ik je denken, kun je dan niet starten met een tekst die al helemaal klaar is? Nou ik kan je vertellen dat de teksten van Maartje altijd zo goed als klaar zijn. Het gaat om een woordje hier of daar, een andere uitsnede van een foto of iets verduidelijken naar aanleiding van de opmerkingen die haar ‘proeflezers’ opmerken. Dit is dus al echt stofkammen. Er zijn altijd correcties als je je boek eenmaal in de opmaak ziet, dat hoort erbij.

Door de correcties via de opmerkingen in Adobe Acrobat te doen, kan ik deze opmerkingen gemakkelijk inladen in InDesign. Ik hoef dan niet te zoeken waar er correcties zijn, kan tekst correcties zonder zelf te hoeven typen of te kopiëren met een klik op de knop uitvoeren.

Door deze manier van corrigeren bespaarden we de helft aan tijd ten opzichte van het eerste boek! En dit boek is zelfs nog dikker.

Win tijd door zelf je correcties in Adobe acrobat te doen
Maartje Spit van Spico e-ducatie

"Ik heb onze samenwerking als heel prettig ervaren, vooral het snelle contact, duidelijke afspraken en snelle levering vond ik heel erg fijn. Ik had echt het gevoel dat ik op Monique kon terugvallen en dat ze vaak meteen snapte wat ik bedoelde. Ik ben erg tevreden over de vormgeving en de communicatie hierover."

Maartje Spit - Spico e-ducatie

Een pagina die verkoopt

Ook vroeg Maartje me of ik de verkooppagina van het boek op haar website kon maken. En omdat we nu van één naar twee boeken gingen heb ik ook de websitestructuur aangepast.

Ik zorgde voor de visuals van het nieuwe boek op met name de verkooppagina, maakte een inkijkexemplaar van het boek, zette de reviews er al vast in en plaatste het script voor de winkelwagen.

Aan de voorkant zie je het er misschien niet zo een-twee-drie vanaf, maar een verkooppagina is:

  • op de juiste manier opgebouwd;
  • linkt naar de daadwerkelijke kooppagina (zonder afleiding);
  • heeft een eigen bedanktpagina.
Boek Dermatoscopie voor gevorderden

Ken of ben jij iemand die dit boek goed kan gebruiken?

En nog voor ze zelf het boek had besteld lagen de eerste 38 enveloppen al klaar om gevuld te worden.

Vormenbrouwer (Monique) is grafisch vormgever én webdesigner die, met oog voor detail, heldere ontwerpen maakt met sterke inhoud. 

Heb je een logo, huisstijl, nieuwe website of infographic nodig? Ik brainstorm samen met jou en geef een persoonlijk advies.

Vormenbrouwer

Villapark 27, 7631 BG Ootmarsum
06 - 42 49 14 49 
monique@vormenbrouwer.nl

KvK nr: 73604569
BTW nr: NL001630905B65
Privacyverklaring

Deze website maakt gebruik van functionele en analytische cookies. Bekijk de privacyverklaring.

Sluiten