Relevante content? Wat is dat dan?

Wat is relevante content?

Welk probleem lost jouw product of dienst op?

Tussen wat jij graag wil vertellen en wat de bezoeker van jouw website wil weten, zit maar een kleine overlapping. Deze overlapping is relevante content. Relevante content is niet alles publiceren wat je weet. 

De basis van relevante content is dat het woord, of beter nog woorden, waar jouw bezoeker op zoekt, op de pagina moet staan. Je maakt het onderscheid door je niet langer te richten op één zoekwoord maar op zogenaamde longtail zoekwoorden. Dit is een zoekterm die uit minimaal drie woorden bestaat.

Wat is het doel van goede content?

Verdiep je in je doelgroepen.
Doe navraag en leef je in.

Welke content moet ik maken?

Het beste is om allerlei soorten content te maken. Dit moet in balans zijn. Uiteraard is er ook content die bij meerdere types passen. Je maakt niet alleen content voor je website maar ook voor social media of e-mailnieuwsbrieven.

  • Deelbare content (sociale media berichten, qoutes, infographics);
  • Educatieve content (uitleg, webinars, e-books, trends);
  • Kennis laten zien vanuit jouw bedrijf (e-mailmarketing, ervaringen, resultaten uitgevoerd project, trends);
  • Kennis laten zien buiten jouw bedrijf (gast blogs, interviews geven, ergens spreken, netwerken);
  • Overtuigende content (checklist, beoordelingen, factsheets, prijslijsten);
  • Productinformatie (video's, verkoop gesprekken, demo’s, persberichten).

Aan de slag

Dit is de basis is van relevante content. Weet je wat nu het belangrijkste is? Dat je het gaat doen. Dat je niet alleen blijft denken maar gewoon ergens gaat beginnen. Een website is nooit af. Het hoeft niet perfect, perfect is eng en nep. Maak het menselijk. Maak het eigen. Wees jezelf. Het belangrijkste is dat je denkt vanuit je bezoeker. En niet vanuit jezelf. Voeg je meerwaarde toe. Wat onderscheidt jou van de rest? Wat maakt jou uniek?

Een zoekmachine vriendelijke website met relevante content is goud waard.  Geen idee waar je moet beginnen als je nog helemaal geen website hebt? Lees dan de tips in een webite in 10 stappen.

Ebook in 7 stappen naar jouw perfecte website

Wil je meer over afbeeldingen weten?

Je wil natuurlijk dat je website jouw product of dienst goed verkoopt. Maar hoe krijg je dat voor elkaar?

Dit proces heb ik samengevat in de pdf 'In 7 stappen naar jouw perfecte website'. In 7 stappen leid ik je door de wereld van website’s. Wanneer je deze doorloopt hoef je niet meer te twijfelen. Je weet dan zeker dat alles wat nodig is op je website staat! Vraag hem snel aan!

Vormgever Monique aan de telefoon

Vind jij dit artikel interressant?

Zijn er onderwerpen waar je meer van wil weten? Of kan ik je ergens mee helpen? 

Vormenbrouwer (Monique) is grafisch vormgever én multimedia vormgever die met oog voor detail,  op een vaak verrassende manier, ontwerpen weer simpel maakt. Kortom, ik kom tot de essentie.

Heb je een logo, huisstijl, nieuwe website of infographic nodig? Ik brainstorm samen met jou en geef een passend advies.

Vormenbrouwer

Villapark 27, 7631 BG Ootmarsum
06 - 42 49 14 49 
monique@vormenbrouwer.nl

KvK nr: 73604569
BTW nr: NL001630905B65
Privacyverklaring

Deze website maakt gebruik van functionele en analytische cookies. Bekijk de privacyverklaring.

Sluiten